Frokostmøte - Hvordan lykkes med branding ?
NB Frokostmøte 20. mars er flyttet til HØGSKOLEN - Hvordan lykkes med branding?Om du ikke er påmeldt men ønsker å delta, meld deg på innen mandag 19. mars kl. 14.00. Påmeldingsskjema
I konkurransen om å bli det foretrukne produktet/tjenesten/stedet er branding helt sentralt. Merkevarebygging (branding) er bevisst å bygge bestemte verdier rundt et produkt eller tjeneste. Sterke, etablerte merkevarer gir virksomheten mange fordeler. Noen av disse fordelene er økt gjenkjøpsfrekvens, motstandsdyktighet mot angrep fra nye merker i kategorien og muligheter for attraktive vekstmuligheter gjennom feks merkeutvidelser. En merkevare er ikke et navn, en logo eller en grafisk form, men et sett med emosjonelle verdier i forbrukerens/kundens/mulige ansattes hode.
Innledningsvis får vi høre hvordan Axess AS (www.axess.no) jobber for å bygge rundt sin profil, deretter forteller bedriften Jets Vakum AS (www.jetsgroup.com) hvordan de har bygd opp merkevaren for sitt produkt som er vakumtoalett. Haldor Hårvik, global strategisk direktør for Statoil ASA i McCann og leder for avdeling for strategisk planlegging i McCann, skal så gi oss en faglig inngang på tematikken. Hårvik har bred erfaring som rådgiver innen kommunikasjon, blant annet fra Mediacom, Ogilvy & Mather, JKL og Leo Burnett og har holdt en rekke foredrag om branding blant annet på ulike universitet i Europa.
Vel møtt!
Møtet er på Høgskolen. Frokost fra kl. 08.00, møtestart kl. 08.30 og avslutning kl. 10.00.
Deltagelse er gratis for medlemmer i MNF.
For ikke -medlemmer av MNF; kr 300, - + mva
Revidert 16.03.12