Ekstra markedsføring av Molderegionen
Masterplan reiseliv 2030 for Molde og Aukra har søkt om og fått aktivitetsmidler fra GassROR, som vi bruker til ekstra markedstiltak for å fremme reiselivet i Molderegionen i kjølvannet av korona. Foldere på Spise i Molde og Opplev Molde har blitt godt mottatt, og nå kommer også Moldepakken!Masterplan Reiseliv 2030 har fått tildelt aktivitetsmidler for å øke synligheten og ta markedsgrep overfor den norske turisten i år. Midlene blir brukt på flere tiltak, der de første har vært for å hjelpe vertskapet rundt om til å finne fram til våre restauranter og våre opplevelser.
Spise i Molde
Det har vært en stor utfordring for hotellene å informere om hvilke spisesteder som er tilgjengelige, når de er åpne og hvilken type mat som finnes hvor i sommer. Det nye torget og sjøfronten appellerer til flere folk i sentrum, og det har av og til vært lange køer på å få komme inn flere spisesteder. Spisestedene er flinke til å følge korona-reglene, og da minker den totale kapasiteten i byen noe. For å avhjelpe kø er det viktig å kunne anbefale et annet spisested, slik at våre besøkende blir fornøyde når de besøker oss. Fornøyde gjester kommer gjerne tilbake, og de deler på sosiale media. Derfor har vi trykket opp SPISE i MOLDE, som er en oversikt over restauranter og spisesteder i og nær Molde sentrum. Tilbakemeldingene har vært gode, folderen går unna, og nye opplag er på vei! Selg gjerne inn naboen - vi jobber sammen om å løfte reiselivet i Molderegionen! Vi opplever stor attraktivitet blant nordmenn på sommerferie. Mange av dem ferierer normalt i utlandet, og er slik sett på en 'visningstur' i sommer. La oss begeistre dem med god service og innsalg av hverandre!
Hvis erfaringene etter sommerens tiltak med folder tilsier at vi bør gjøre et lignende grep neste sommer, er det naturlig å utvide oversikten til å gjelde alle spisesteder i hele nye Molde kommune og Aukra.
Folder: Fjord Me Restaurantfolder Stående A4 Juli2020 Trykk V2 002
Opplev Molde - www.visitmolde.no
Som felles vertskap står vi alle sammen om å selge inn OPPLEVELSER i regionen vår. I tillegg til naturattraksjoner er det mangfoldet av aktiviteter og opplevelser som trekker folk til Molderegionen, og som gjerne får folk til å bli et døgn eller to ekstra. Vi har en god tilvekst av flotte aktiviteter, både med de nye Midsundtrappene som har en eventyrlig vekst av turgåere i år, og aktiviteter nær dem. Stadig flere er også blitt salgbare på nett, noe som er viktig for å nå fram i jungelen av tilbud i Norge! Den splitter nye klatreparken Høyt og Lavt på Tusten fenger mange barnefamilier. Mange barnefamilier tar seg gjerne en tur i Moldebadet, på Lekeland, Escape-room, bowlingen eller Gokart banen, eller de vil ha hjelp til å finne fram til våre gode badestrender. Magiske opplevelser som marmorgruvene, Moldepanoramet sett fra Varden og idyllen på Hjertøya fenger også! Her har vi laget en inspirasjons-folder som kan hjelpe gjesten til å bestille seg en opplevelse. Den viktigste nettsiden du kan informere gjesten om er www.visitmolde.no. Her finner gjesten både Antikvitetsbutikken der opplevelser kan bestilles, de finner detskjerimolde.no med billetter til kulturtilbud, og man kommer videre inn til andre opplevelser på Nordvestlandet. Her finnes lenkene til gratisappen Voice of Norway som har mange punkter i Molde og i øyriket , audioguide for voksne og aktivitetstilbud for barn! Sidene er bygget opp av destinasjonsselskapet Visit Nordvest som har markedsføringsansvaret i hele regionen.
Det handler om å trekke turister vår vei, og friste dem med våre opplevelser. Da må vi sammen gi de god nok grunn til å velge å ta ferien sin hos oss! Mange kommer til å feriere med dagsreiser hjemmefra i år - derfor er også nærmarkedet viktig i sommer! Ta en titt - du vil oppdage at det finnes aktiviteter her som du ikke visste om!
Sammen blir vi bedre selgere av hverandre, og det gir verdiskaping for både reiseliv, handel, restaurant, kultur og aktivitetsleverandører!
Folder : Moldepakken 6S Folder Juli2020 Oppslag
MOLDEPAKKEN - hotell og klatrepark for barnefamilier
Aktivitetspengene fra GassROR går også til utvikling av markedsmateriell og markedsføring av hotell og aktivitetspakker for barnefamilier. Med i Moldepakken er våre fire store hoteller Scandic Seilet, Scandic Alexandra, Thon Moldefjord og Molde Fjordstuer som sammen med Høyt og Lavt Molde går ut i markedet med spesialpakker i juli og august.
TIBE har hjulpet oss med den nye designet som brukes på Moldepakken, Opplev Molde og Spise i Molde, og vi bygger på designet med roser som vi har brukt sentralt i MOLDEVERT. Designet er laget slik at vi enkelt kan bygge opplevelsepakker under samme brand senere i høst, gjennom vinteren og til neste sommersesong. Og de vil bistå oss med eksponeringen, slik at Molde gjennom kampanjen blir godt synlig!
Utover høsten vil vi komme med flere nyheter rundt tiltakene vi igangsetter av aktiviseringspotten, og vi gleder oss også til å presentere Moldevert Digital som blir et stort vertskapsløft for alle ansatte innen reiseliv, restaurant, handel, kultur og opplevelse.