Slik knytter toppturer studentene nærmere Molderegionens næringsliv
Molderegionen har en litt annerledes tilnærming for å knytte studenter til næringslivet gjennom toppturer, både om høsten og vinteren.Viser oss fra vår beste side
Toppturene gir studentene sjansen til å stifte bekjentskap med næringslivet fra Molderegionen på en annen måte enn den tradisjonelle jobbmessen.
Med utsikt over en spektakulær natur(*med et pittelite værforbehold) gir settingen ikke bare et avbrekk fra studiehverdagen, men også en fantastisk mulighet for 40 studenter å møte næringslivet på en sporty og avslappet måte.
Vi stilte spørsmålet, hva er det beste med Møre og Romsdal på jobbmessen "BLI MED HIT" i november, og næringslivet svarte i stor grad fjell, fjord, vakker og mektig natur.
Så da er vi vel på riktig sti?
Tilnærmingen ser ut til å ha en positiv innvirkning på studentenes oppfatning av arbeidslivet i Molderegionen. Etter å ha deltatt på toppturene, observeres det at flere av studentene dukker opp på jobbmessen "BLI MED HIT." Dette kan tyde på at de ikke bare "snuser" på, men virkelig utforsker mulighetene og karrieretilbudet som regionens næringsliv har å by på.
Kontinuitet
Møteplassene mellom studenter og næringsliv under toppturene og på jobbmesser skaper en kontinuitet som styrker båndene mellom utdanning og arbeid. Den sporty stilen på toppturene viser også hvordan Molderegionen ikke bare er et arbeidssted, men en levende og kult samfunn hvor balansen mellom arbeidsliv og fritid er viktig.
Vi planlegger ny topptur 28.-29.februar. Vi fortsetter å gi studenter en fot innafor næringslivet, forhåpentligvis med mange bedrifter i turfølget. Molderegionen har funnet en måte å vise seg fra sin beste side, både naturskjønt og næringslivsmessig, og det ser ut til å være en vinn-vinn situasjon for alle parter.